Website Boulevard
Image default
Zakelijk

Alleen een website is niet voldoende

De website is het uithangbord van je bedrijf. Deze is op de van vandaag niet meer weg te denken. Zeker door de coronapandemie is gebleken dat online echt de toekomst heeft. Mensen die hier nog niet overtuigd van waren zijn door de coronapandemie over de streep getrokken. Iedereen verwacht ook tegenwoordig dat een bedrijf een goed functionerende website heeft. Bedrijven in de Retailsector moeten ook een webshop hebben. Mensen verwachten dat ze online dezelfde producten en diensten kunnen bestellen als in een fysieke winkel.

Een website moet onderhouden worden

Iets waar veel bedrijven de plank mee misslaan is dat zij die website laten maken. Het kan dan zelfs om een maatwerk website gaan. Deze maatwerk website sluit precies aan bij wensen van het bedrijf en is dus “op maat gemaakt”. Wat deze bedrijven vervolgens vergeten is dat dat hier niet ophoudt. Zo moet men de website blijven onderhouden. Wanneer dit niet gebeurd dan is het geld dat is geïnvesteerd in de website weggegooid geld. Dit is zonde. Door een plan op te stellen kan er relevante content op de website geplaatst worden. Daarnaast is het ook zo dat men de website goed moet onderhouden. Mocht een telefoonnummer bijvoorbeeld niet meer kloppen dan dient dit aangepast te worden. Hetzelfde geldt overigens voor alle andere gegevens. Hierbij moet ook gedacht worden aan een wijziging van het aanbod. Probeer de website dus geregeld te updaten om er zo voor te zorgen dat alle informatie klopt. Een klant wilt bijvoorbeeld niet voor een gesloten deur staan omdat iemand is vergeten de openingstijden te wijzigen.

Een website moet vindbaar zijn

Naast dat een website goed onderhouden moet worden is het ook belangrijk om gevonden te worden. Dit kunnen bedrijven bereiken door te investeren in advertenties of om te kiezen voor zoekmachineoptimalisatie. Via zoekmachineoptimalisatie kunnen bedrijven hun website beter afstemmen op de behoefte van de klant en het algoritme van Google. Waar de advertenties met name op de korte termijn zijn gericht moet een bedrijf bij de keuze voor zoekmachineoptimalisatie vooral denken aan de langere termijn. Het voordeel van zoekmachineoptimalisatie is dat het ook na de investering nog een tijd intact blijft. Dit is een groot verschil met de advertenties. Deze worden voor een bepaalde tijd getoond en zijn daarna niet meer te vinden.

https://webdesignkaart.nl/maatwerk-website/