Fijne buteyko oefeningen kunnen je goed helpen als je last hebt van je ademhaling. De methode is vooral goed voor als last hebt van hyperventileren. Buteyko oefeningen kunnen je dan helpen met ervoor zorgen dat je beter je hyperventilatie onder controle krijgt. Zo kan je ervoor zorgen dat je minder snel gaat hyperventileren maar ook dat je er meer controle over krijgt als je gaat hyperventileren. Buteyko oefeningen zijn dan handig voor iedereen die last heeft van bepaalde ademhaling problemen. Het kan dus ook heel erg fijn zijn voor als je asthma hebt of allergieën.

 

Tijd

 

Buteyko oefeningen kunnen je goed helpen met als je last hebt van hyperventileren. Maar het gaat niet vanzelf. Vaak kost de buteyko methode wat tijd. Dus het is erg belangrijk dat je geduld hebt met de buteyko oefeningen. Het is dan ook belangrijk dat je de buteyko oefeningen blijft doen. Het kost dan wel wat geduld, tijd en aandacht. Maar dit kan erg goed uitlopen. Het is natuurlijk heel erg fijn als je beter om kan gaan met hyperventileren. De buteyko oefeningen zijn dan ook een erg fijne oplossing voor . Want

 kan verslavend zijn, en zorgt er niet voor dat het voor langere duur werkt. Het is alleen een korte verlichting.

 

Door de neus ademen

 

Wat erg belangrijk is voor buteyko oefeningen is dat je door je neus ademt. Dit klinkt misschien heel normaal en een beetje raar dat dit zo belangrijk is. Maar het is veel beter voor je als je door je neus ademt. En mensen die last hebben van chronisch hyperventileren ademen vaak door de mond. Bij buteyko oefeningen ligt er dus een prioriteit met door de neus ademen. Dit is namelijk veel beter voor je en zorgt ervoor dat je betere lucht inademt. Als je hier moeite mee hebt kunnen buteyko oefeningen je heel goed helpen met door je neus ademen.